Trainer Jeroen stelt zich voor

Kennisoverdracht geeft mij ontzettend veel voldoening.

Mijn naam is Jeroen Homburg, 42 jaar. Ik ben getrouwd en woon met mijn gezin in Apeldoorn.
Naast mijn werk heb ik als hobby modelspoor en ben ik auteur van een spoorwegboek waarvan binnenkort deel 1 zal verschijnen.
Ik heb een MBO opleiding weg- en waterbouw en Verkeerstechniek- stedenbouwkunde afgerond. Mijn ambitie is om tunnel gerelateerde zaken in het operationeel proces te toetsen en indien nodig te verbeteren, zodat deze  beter hanteerbaar zijn op de werkvloer.

Sinds 2000 werk ik bij RWS. Eerst als inhuur waarna ik al vrij snel in vaste dienst kwam. Ik ben begonnen op het wegendistrict en heb diverse functies uitgevoerd zoals o.a. toezichthouder, weginspecteur. In 2008 ben ik begonnen als wegverkeersleider in de verkeerscentrale Wolfheze.

Mijn functie is trainer wegtunnels en OTO aanspeekpunt binnen de regio Oost-Nederland. Voorheen ben ik ook mentor geweest voor nieuwe wegverkeersleiders in opleiding en ben sinds de openstelling in 2015 van de Salland Twente Tunnel betrokken geweest met het verzorgen van de opleidingen hiervoor en werd daardoor dus eigenlijk trainer bij de Gele Academie.

Wat wil je overbrengen op de mensen die je opleidt?

Dat het werk wat wij doen bij Rijkswaterstaat erg leuk en afwissend is!
Mijn ervaring is ook, dat als mensen de materie goed kennen het leuker gaan vinden om bepaalde taken uit te voeren en minder onzeker zijn over hun handelen.

Wat is hierbij je grootste drijfveer?

Kennisoverdracht geeft mij ontzettend veel voldoening en niets is mooier om te zien dat je de leerlingen het geleerde ziet toepassen in de praktijk. Dan denk ik zelf, 'daar ben toch mooi in geslaagd!'
 
Van mijn leerlingen verwacht ik dat ze gemotiveerd zijn en interesse tonen in datgene wat in de les wordt behandeld. Ik vraag meestal ook aan de leerlingen wat zij van de les vonden en of er nog zaken zijn die onderbelicht zijn gebleven. Deze feedback kan ik weer mooi meenemen naar de volgende les!

Wat is het waardoor mensen perse jouw ‘les’ moeten volgen?

Ik ben praktisch ingesteld en pols graag wat mensen belangrijk vinden of waar juist behoefte aan is, zodat ik hierop kan inspringen. Ik deel een lesdag ook meestal zodanig in, dat de lesstof boeiend blijft en zorg voor interactie/betrokkenheid tijdens de les.

Kennisborging binnen de organisatie en dat het personeel voldoende is opgeleid om zijn of haar werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren is dan ook de belangrijkste reden dat ik les ben gaan geven. Als trainer moet ik uiteraard ook zelf de materie goed kennen en dat houd mij zelf ook scherp, vooral als er veranderingen zijn. Bovendien vind ik het ook leuk om als een vraagbaak te fungeren, als mensen achteraf nog bepaalde dingen willen weten.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.